Topcijfers voor dealertevredenheid

CarGarantie heeft het in 2023 gelanceerde Europese dealertevredenheidsonderzoek afgerond en de resultaten geanalyseerd. Met de resultaten van Duitsland en Oostenrijk zijn nu de volledige resultaten beschikbaar van een groot aantal Europese landen, waaronder Nederland, België, Polen, Zwitserland, Frankrijk, Italië en Spanje. In alle onderzochte landen behaalde CarGarantie een gemiddelde score van meer dan 4 van de 5 sterren*.

De respondenten waren vooral tevreden over het productassortiment van CarGarantie, dat een gemiddelde waardering kreeg van 4,55 van de mogelijke 5 sterren. Dat resultaat illustreert voor de autobranche het belang van producten die precies zijn afgestemd op de behoeften en die voortdurend verder worden ontwikkeld. CGWEBline, het online platform voor het afsluiten en beheren van CarGarantie-producten, en CGClaimsWeb, het platform voor het melden en verwerken van schadeclaims, kregen zeer hoge cijfers met respectievelijk 4,49 en 4,42 sterren. De resultaten waren consistent in heel Europa, met slechts kleine verschillen tussen de afzonderlijke landen, een resultaat van de consequent internationale oriëntatie van CarGarantie.

Hoge tevredenheid over service, claimverwerking en verkoop
De focus op servicekwaliteit is ook duidelijk zichtbaar in de customerservice en claimverwerking. De competentie van de serviceteams, de tevredenheid over afhandeling van vragen en problemen, het schadebeheer en de vriendelijkheid en deskundigheid van onze garantieclaimbehandelaars werden beoordeeld met een gemiddelde van ongeveer 4,5 tot 4,6 sterren. De kwaliteit van het advies van het verkoopteam van CarGarantie, dat veel belang hecht aan expertise en advies ter plaatse, kreeg zelfs 4,75 sterren.

Winnaar van de 'beste merken 2024'
De onderzoeksresultaten zijn niet de enige bevestiging van de kwaliteit van CarGarantie. Onlangs nog werd CarGarantie voor de zesde keer uitgeroepen tot 'beste merk' in de categorie 'garantie voor gebruikte auto's' en is daarmee een van de populairste merken in de auto-industrie. De prijs werd uitgereikt in maar liefst 14 productcategorieën door het marktonderzoeksinstituut puls, die een enquête hield bij 500 lezers van de vakbladen ‘AUTOHAUS’ en ‘asp’.

Premium partner voor dealers en fabrikanten
De overwinning in de categorie 'beste merken' en de resultaten van het onderzoek maken duidelijk dat CarGarantie een premium partner is voor dealers en fabrikanten. CarGarantie-partners profiteren van een grotere klanttevredenheid, een verbeterde servicekwaliteit en een betrouwbare partner die voortdurend werkt aan het optimaliseren en aanpassen van zijn diensten.

Dr. Marcus Söldner, voorzitter van de Raad van Bestuur CarGarantie:
"Feedback en kritiek zijn van het grootste belang voor CarGarantie. Dat is immers de enige manier waarop we onze producten en diensten voortdurend kunnen verbeteren. Ik wil daarom alle deelnemers bedanken die de tijd hebben genomen om deel te nemen aan ons onderzoek. De resultaten tonen aan dat expertise en servicekwaliteit een belangrijk verschil maken en dat onze focus daarop terecht is.
Het is nu zaak om de gedetailleerde resultaten te analyseren en de vele suggesties en voorstellen voor verbetering die zijn ontvangen, te implementeren. Ons doel is niet alleen om het hoge niveau van onze diensten te handhaven, maar ook om ze verder uit te breiden."

*Berekend gemiddelde van alle vragen, waarvoor tevredenheid kon worden beoordeeld met 1 tot 5 sterren.

Open beeld in overlay
De bestuursleden van CarGarantie, van links: Dr. Marcus Söldner, Anna Biesenthal en Wolfgang Bach